اپتیک optlab

ارزش بازار ۶۴ همتی تجهیزات و ملزومات پزشکی وارداتی در ایران

ارزش بازار ۶۴ همتی تجهیزات و ملزومات پزشکی وارداتی در ایران اپتیک: سازمان غذا و دارو در آخرین بروزرسانی داشبورد آمارنامه تجهیزات و ملزومات پزشکی، ارزش بازار ریالی واردات این اقلام را به طور عمومی منتشر نمود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، سازمان غذا و دارو در ادامه اقدامات خود بمنظور شفافیت اطلاعات زنجیره تامین کالاهای سلامت محور، ارزش ریالی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد اولیه و قطعات ساخت آنها را به داشبورد مدیریتی «آمارنامه تجهیزات و ملزومات پزشکی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲» افزوده است.
این آمارنامه برای دومین سال متوالی، در تیر ماه سال جاری رونمایی گردید که در آن داده های کامل واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی شامل تعداد اقلام وارد شده، تعداد شرکت های واردکننده، ارزش دلاری و ریالی واردات هرکدام از کالاها قابل دسترسی است. مطابق توضیحات ارائه شده در افزونه جدید این داشبورد، ارزش ریالی از حاصل ضرب سه عامل معادل دلاری، نرخ ارز متناظر و ضرایب سود و هزینه مصوب تامین کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان محاسبه شده است.

ارزش واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی در سال ۱۴۰۲ با رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۶۳. ۹ همت (هزار میلیارد تومان) رسیده است که از این مقدار ۸. ۵ همت (حدود ۱۳ درصد) مربوط به مواد اولیه، قطعات ساخت و قطعات یدکی است و مابقی صرف واردات محصولات نهایی این گروه از کالاها شده است. ارز ترجیحی نوع اول (با نرخ دلار ۴۲۰۰۰ ریال) که فقط در تجهیزات و ملزومات پزشکی اختصاص داده می شود با حدوداً ۱ میلیارد دلار (۹. ۸۳ همت) ارزبری، بالاتر از ۵۰ درصد ارزش دلاری واردات این اقلام را درسال ۱۴۰۲ دربرگرفته، درحالیکه فقط کمتر از ۵ درصد از آن (۴۳۰ میلیارد تومان) صرف مواد اولیه و قطعات ساخت تولیدکنندگان شده است. بالاتر از ۶۰ درصد ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی صرف واردات تجهیزات آزمایشگاهی (۲. ۷ همت)، قلب و عروق (۲. ۵ همت) و ارتوپدی (۱. ۵ همت) می شود.
فیکسچر (۶. ۳ همت)، اباتمنت ایمپلنت (۱. ۶ همت)، دستگاه شتابدهنده خطی (۱. ۲ همت)، کامپوزیت تک تیوب (۱. ۱ همت) و استنت دارویی (۱ همت) به ترتیب بیشترین ارزش ریالی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی را دربرمی گیرند.


آمارنامه تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۲ بوسیله پنجره شفافیت سازمان غذا و دارو (publicbi. fda.gov.ir)، بخش «آمارنامه» وبگاه رسمی اداره کل تجهیزات پزشکی (IMED.ir) و به طور مستقیم بوسیله این لینک (با نام کاربری publicuser و رمز عبور Public@۱۲۳۴۵) دردسترس است.




منبع:

1403/07/10
14:10:25
5.0 / 5
131
تگهای خبر: آزمایش , آزمایشگاه , بازار , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک