اپتیک optlab
مدیركل دفتر بازرسی وزارت بهداشت عنوان كرد؛

پیگیری شكایات هزینه های كرونایی مردم

پیگیری شكایات هزینه های كرونایی مردم به گزارش اپتیك مدیركل دفتر بازرسی، ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت پیگیری مسائل و مشكلات حقوقی پیرامون كرونا، توضیحاتی عرضه داد.


به گزارش اپتیک به نقل از مهر، محمدحسین حیدری، روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس از محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، پیرامون موضوعات مبتلا به کرونا، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود. وی در ابتدا از مردم خواست مسائل و مشکلات و شکایت های خویش را بوسیله سامانه ۱۹۰ مطرح کنند، اظهار داشت: مردم با سامانه ۱۹۰ در تماس باشند. حیدری با اشاره به شکایت هایی در خصوص اینکه بابت درمان کرونا هزینه ای از مردم دریافت شده است، اضافه کرد: شکایات را مطرح کنند و مطئمن باشند که بعنوان نخستین راه ارتباطی با مردم، می توانیم پیگیر باشیم. مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، افزود: مردم باید به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ورزند تا میزان مبتلایان به کرونا کم شود و در نهایت بحث فوت شدگان ناشی از این بیماری هم کمتر شود. وی اظهار داشت: باتوجه به آخرین بخشنامه وزیر بهداشت در خصوص مجانی بودن درمان بیماران کرونایی، برمبنای بازرسی های انجام شده و گزارشات مردمی، از برخی بیمارستان ها گزارش هایی را داشتیم که دریافت هایی از مردم انجام شده است. این مساله را با وزیر و معاونین وزارت بهداشت مطرح کردیم و مقرر شد از ظرفیت های خاص بیمه، مددکاری بیمارستان ها و…، استفاده نمائیم تا مردم این پرداخت ها را نداشته باشند. حیدری اضافه کرد: امیدواریم شرایطی فراهم گردد تا با هماهنگی هایی که انجام می شود، بیمارستان ها ملزم شوند که بخشنامه ها و دستورالعمل ها را درباره مسائل مالی بیماران انجام دهند. وی اشاره کرد: ستاد تعرفه استانها موظف می باشند طبق قوانین تعزیراتی با بیمارستان متخلف برخورد کنند، اما از آنجایی که هم اکنون موقعیت ویژه است و دستورالعمل های خاصی هم مطرح است، باید شرایطی ایجاد نماییم که به صورت اضطراری به این موارد رسیدگی شود. بنا بر این تمام پرونده های مربوط به این مساله را با همکاران مان در حوزه تعرفه در کل کشور هماهنگ کردیم که به محض دریافت این شکایات همان روز تشکیل جلسه دهند و تکلیف بیمارستان را مشخص کنند. حیدری درباره نحوه برخورد با پرستارانی که در دوران بحران کرونا ترک کار کرده اند، اظهار داشت: باید علت سنجی صورت گیرد تا مشخص شود چرا اتفاق افتاده است. روسای دانشگاه های علوم پزشکی مسئول رسیدگی به این موارد هستند و تابحال گزارشی درباره عدم توانایی در کنترل و مدیریت بحث ترک کار پزشکان یا پرستاران در دانشگاه های علوم پزشکی، به دست ما نرسیده است. وی درباره نظارت بر قیمت ماسک و مواد ضدعفونی کننده، گفت: این اقلام قیمت مصوب دارند و شکایت زیادی به ما راجاع نشده است. بلکه عمدتاً شکایت ها از نبود این اقلام بوده است. حیدری درباره وضعیت خریدها و واردات وزارت بهداشت، اظهار داشت: خیلی از قوانین و مقررات تحت تاثیر زمان کوتاه قرار می گیرد. تلاش می نماییم برمبنای یک پروتکل خاص شرایطی را ایجاد نماییم تا بتوان در اسرع وقت با حداقل مشکلات مالی و اداری، این اقدامات را انجام داد.

1399/02/15
20:50:44
5.0 / 5
2749
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت اپتیک - عینك طبی و عینك با كیفیت
optlab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اپتیك محفوظ است

اپتیك

ساخت عینک